MySpace ha perdut totes les fotos, vídeos i música dels seus usuaris. WhatsApp vol ser com WeChat.

Els usuaris de MySpace poden dir adéu a tot el contingut que havien publicat en aquesta xarxa social.
Si més no, entre els anys 2003 quan va ser creada i 2015. Segons un avís a la web de MySpace, les fotografies, vídeos i fitxers de música pujats fa més de tres anys han desaparegut de manera irrecuperable. Sembla que el motiu ha estat un error durant una migració de servidors. De fet, feia més d’un any que els usuaris de MySpace es queixaven de que la música que hi havien pujar no es podia escoltar, però fins ara l’empresa no ha reconegut que ha perdut el contigut multimèdia.
Ara ens pot semblar poc important, però cal tenir en compte que l’any 2006, MySpace tenia més visites que Google, i havia estat la plataforma principal de promoció a la xarxa de molts músics i artistes. Encara hi havia qui la feia servir com a arxiu.
La lliçó que n’hem de treure és que no ens podem refiar d’un únic servei al núvol per guardar el contingut. Ningú ens diu que un altre dia li passi el mateix a Facebook, per exemple. Per si de cas, guardeu còpies dels vostres fitxers més estimats en més d’una plataforma, o fins i tot a casa.
Dues funcions noves que no trigareu a veure al vostre WhatsApp.
La primera és un cercador invers d’imatges. Si algú us envia una fotografia, podreu tocar un botó per veure a quins llocs de la web s’ha publicat abans i d’aquesta manera saber si correspon o no al que el missatge us diu que és. No és res que no puguem fer ja agafant la imatge i buscant-la a Google, però estic molt a favor de qualsevol eina que serveixi per frenar, ni que sigui una mica, l’allau de mentides que circulen per la xarxa.
La segona funció que WhatsApp prepara, segons diuen fonts generalment ben informades, és un navegador web propi. Fins ara, els enllaços que reps dins dels missatges s’obren en el navegador web que tinguis configurat al teu dispositiu. Quan l’aplicació inclogui el seu navegador, faràs clic a l’enllaç i s’obrirà dins del mateix WhatsApp. Això pot tenir diverses conseqüències. Per exemple, WhatsApp podrà bloquejar les webs que no li sembli bé que vegis. O també decidir quina és la publicitat o els rastrejadors que admet.
Recordem que WhatsApp té previst incloure també funcions de pagament entre usuaris amb una criptomoneda pròpia de Facebook. Sembla que volen imitar el model de la xinesa WeChat, que a més d’enviar missatges permet fer la majoria de les operacions quotidianes de l’usuari.
Pots escoltar L@Net cada dia en directe a les 21.45 al Catalunya vespre, o bé subscriure’t al podcast amb RSS, iTunes o iVoox.