Microsoft crea a Catalunya un hub d’R+D centrat en models d’Intel·ligència Artificial per a millorar l’experiència de l’usuari

También puedes leer este artículo en: Español

Microsoft ha triat Espanya com a base d’operacions per al seu nou hub d’R+D especialitzat en l’aplicació de tecnologies d’Intel·ligència Artificial per a millorar l’experiència de l’usuari en la web. El d’Espanya serà un dels vuit centres de recerca amb què compta la divisió WebXT (Web Experiences Team) de Microsoft a nivell mundial, una organització de més de 5.000 persones que presideix Mikhail Parakhin, centrada en el desenvolupament d’experiències d’usuari avançades basades en l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial i aprenentatge profund.

El hub, que es trobarà a Barcelona i busca atreure talent de tots els països d’Europa, s’enquadra dins de l’equip de Search & AI que lidera  Jordi Ribas, vicepresident corporatiu de Microsoft Corporation als Estats Units. Aquest equip especialitzat en aplicació d’Intel·ligència Artificial és el grup més gran de WebXT de la companyia i contribueix al desenvolupament de múltiples productes de Microsoft, incloent Windows, Azure i, per descomptat, Bing.

“Per a mi és un honor poder anunciar la posada en marxa d’aquest hub d’R+D a Espanya. Després de crear els hubs de Search & AI a Londres, Munic i París, i haver pogut conèixer, de primera mà, els requeriments, les necessitats i, sobretot, les oportunitats per atreure talent, estic convençut que implantar aquest hub a Espanya permetrà afegir molt de valor a la proposta de Microsoft a tot el món”, afirma Jordi Ribas.

En aquesta primera fase, la inversió inclou l’actual procés de selecció obert que contempla la contractació d’una trentena d’Enginyers de Programari i Científics de Dades especialitzats en àrees avançades d’enginyeria de programari com la Intel·ligència Artificial, l’Aprenentatge Automàtic i el Deep Learning, que podrien superar el centenar en els propers anys. (*)

Per Alberto Granados, president de Microsoft España, “La inversió de Microsoft al nostre país és una prova més de l’alta qualificació dels nostres professionals i de la nostra capacitat per convertir-nos en un pol d’atracció de talent. Al voltant d’aquest hub volem generar un vector d’innovació en Intel·ligència Artificial, en col·laboració amb universitats, centres de recerca i empreses de tecnologia, reforçant els nostres esforços per impulsar el talent digital a Espanya i la capacitació en tecnologies de machine learning”.

Segons Nadia Calviño, vicepresidenta primera i ministra d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital del Govern d’Espanya, “Celebrem l’anunci d’aquest centre de R+D en models d’Intel·ligència Artificial i el compromís de Microsoft amb el nostre país. El govern d’Espanya està impulsant una ambiciosa agenda digital, recolzada pel Pla de Recuperació, que ja està mobilitzant importants inversions en els sectors de més futur”.

Segons Jordi Puigneró, vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, “Catalunya té les capacitats per liderar el desenvolupament de la intel·ligència artificial a Europa i s’ha convertit en un pol tecnològic mundial en aquest àmbit. L’hub d’R+D de Microsoft reforça l’ecosistema impulsat per l’Estratègia d’Intel·ligència Artificial de Catalunya (Catalonia.ai) i l’aposta conjunta del Govern i Microsoft pel CIDAI (Center for Innovation in Data Tech and Artificial Intelligence) com a iniciativa de referència per adoptar la intel·ligència artificial a Catalunya”.

Per a l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, “és una excel·lent notícia que Microsoft hagi triat Barcelona per a un projecte estratègic vinculat a la Intel·ligència Artificial: confirma que som una ciutat capdavantera en el sector de la innovació i les noves tecnologies, i un pol d’atracció en aquest àmbit. Aquesta elecció reforça la ciutat com una de les millors del món on viure i treballar, amb un gran ecosistema científic i tecnològic. Les empreses que volen atreure el millor talent saben que si es troben a Barcelona, ho tenen més fàcil.” Colau també destaca que “tots els rànquings Internacionals ens situen entre les ciutats més atractives per al sector tecnològic, i la decisió de Microsoft n’és una prova més. En aquesta recta final de la pandèmia, això també demostra que Barcelona es recupera bé i confirma que el treball realitzat durant aquests últims anys està contribuint a millorar l’atractiu de Barcelona i la seva competitivitat internacional”.

Àrees de treball del WebXT

L’organització WebXT funciona com un entorn d’start-up, on s’anima a assumir reptes que generin un gran impacte per al consumidor en la seva experiència web, com són Microsoft Bing, Edge, i MS News, alhora que es col·labora amb els diferents grups de producte de Microsoft, incloent Azure, Windows, i Office, entre d’altres. El hub a Espanya començarà amb equips de Search & AI, que forma part de WebXT, i s’enfocarà en quatre grans àrees:

  • Growth & Engagement, que prepara noves idees i estratègies de creixement per atreure nous usuaris a Bing.  Cerca impulsar l’augment dels usuaris actius diaris de Bing en àrees com Rewards (recompenses), Give with Bing (donacions per cada cerca), Bing Rebates, extensions de navegador, l’aplicació Bing a Xbox, la cerca d’aplicacions, fitxers i pàgines web a Windows i molts altres projectes que involucren diferents productes i tecnologies de Microsoft.
  • Bing Local Search, responsable d’oferir diferents experiències de cerca i recomanacions locals als més de 500 milions d’usuaris globals de Bing i Web Experiences (WebXT). L’equip s’encarrega de l’optimització del data-mining per extreure contingut d’Internet.
  • Core Search & AI lidera el Machine Learning aplicat a Microsoft, responsable d’oferir l’experiència de cerca de la més alta qualitat a més de 500 milions d’usuaris actius mensuals a tot el món amb Bing i altres motors de cerca que funcionen amb tecnologia Bing com són Yahoo, DuckDuckGo, Qwant, Ecosia, o noves start-ups com Neeva.  La tecnologia de cerca bàsica desenvolupada per aquest equip, inclosa la cerca semàntica, també s’aprofita en la cerca d’Azure. Principalment, investiga sobre models de Deep Learning a gran escala, basats en Intel·ligència Artificial.
  • Whole Page és l’equip d’optimització que actua com a frontissa de cada peça dins del motor de cerca Bing. Reuneix informació de diferents fonts (inclòs el resultat web i la resposta de Bing), i classifica i compon l’experiència final de la pàgina de resultats de cerca. Suposa la construcció de plataformes a gran escala, l’anàlisi de peta-bytes de dades, el desenvolupament de models d’Intel·ligència Artificial per a la classificació, la comprensió del llenguatge natural i, a més, aspira a predir el comportament de milions d’usuaris.

Microsoft

Subscripció a albertcuesta.com

Pots rebre els articles subscrivint-te al grup de Telegram, o bé rebre'ls per correu electrònic posant la teva adreça aquí: